Vaartstraat 94
3000 Leuven
Belgien
Tlf. +32 1624 7111
Fax +32 1624 7407
WebHistorie om InBev
InBev blev grundlagt i 2004 da Interbrew og Companhia de Bebidas das Americas (AmBev) fusionerede for at skabe hvad der nu er verdens største bryggerigruppe. InBev har en global platform uden sidestykke og en markedsandel på 13% af verdensmarkedet repræsenterende nr. 1 og nr. 2 på mere end 20 markedet verden over. Dette er mere end nogen anden bryggerigruppe og kan prale med 3 globale mærkevarer: Stella Artois, Brahma og Becks.
Interbrew
Interbrew kan spore sin oprindelige tilbage til 1366, til Den Hoorn bryggeriet I Leuven, en by ikke lagt fra Bruxelles. I 1717, brygmester Sebatien Artois, købte Den Hoorn bryggeiret og ændrede navnet til Artois. I 1987, Brasseries Artois, på det tidspunkt det andetstørste bryggeri i Belgien, fusionerede med Brasseries Piedbouef, landets største og bryggeren fra Jupiler, og grundlagde Interberw.
Begge bryggerier havde igennem tiden foretaget flere opkøb. Brasseries Artois købte Leffe-mærket i 1952, Dommelsch Bryggeriet i Holland i 1968, og Brasseries Motte Cordonier i Frankrig i 1970; Brasseries Piedbouef købte Lamot bryggeriet i Belgien i 1984 af Bass Plc.
Interbrew fortsatte denne tradtition, ved at opkøbe andre belgiske specialbryggerier, inklusiv Hoegaarden i 1989 og Belle-Vue i 1990. I 1991 trådte virksomheden ind i en perioden med hurtig international ekspansion, og har siden da fuldendt 31 opkøb og strategiske jointventures. De største af disse var Labatt i Canada, Oriental Breweries i Syd-Kora, SUN Interbrew i Ukraine, Bass Brewers, Whitbread Beer Company i England og Diebels and Beck & Co. I Tyskland.
De seneste opkøb omfatter Malaysian Lion Group I Kina og Apatin Brewery I Serbien, såvel som købet af Spaten brewery i Tyskland, som forventes afsluttet i fjerde kvartal 2004.
AmBev
Daterende sig tilbage til 1885, er Companhia de Bebidas das Americas (AmBev) grundlagt ved fusion af de to bryggerier Brahma and Antarctica Beer i Brasilien i 1999. Da Brasilien er verdens fjerne største ølmarked, og det største i Latin Amerika, har AmBev forsøgt sig med at vokse ud over grænserne til Argentina, Venezuela, Uruguay og Paraguay. Det har ligeledes opkøbt aktiviteter i Peru og Caribien.