Logo

Valerio´s Olympia Group Ltd.- Bryggeri

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Olympia House
Manton Lane
Bedford MK41 7PB
England
Tlf. +44 1234 272729
Fax +44 1234 272725
Web

Historie om Valerio´s Olympia Group
Det sidste århundrede - Gåden ’Valerio’ begyndte i 1951 da familien kom til England.
Olympisk Guld
Uddrag: ’Good food reatiling’ Magazine 1995. På dette års London Internationale Chesse Show, var den bedste Ricotta ost og den bedsste komælksmozarella ost overraskende nok begge lavet i England. Hvad der er mindre overraskende var at de blev lavet af italienere som i mere end 30 år siden, havde produceret ostene og kødet fra deres hjemland i en fabrik i Bedford.
Som så mange andre italienere elsker Nicola Valerio og hans 3 brødre deres mad og har aldrig mistet forbindelsen til deres kulinariske rødder. fra det øjeblik de kom til England, ønskede de at levere Italienske fødevarer til italienerne i England.
Deres første købmandsforretning blev åbnet i Bedford i 1956, for at tilfredsstillende den store italienske befolkningsgruppe i området. Støttet af den succes der var opnået i Bedford, besluttede Nick Valerio at åbne en mini-marked delikatesse i Islington, London, hvor det var nemmere at få fat på Italienske fødevarer, specielt frisk italiensk mozzarella. Men Valerio brødrene havde større ambitioner, de ønskede at producere deres egen ost og levere gode friske Mozarella oste til deres kunder til en fornuftig pris. Så, i 1964, i kælderen af butikken i Islington, begyndte de at producere Mozzarella, Ricotta og Italienske pølser.
’Vi spillede en vigtig rolle i væksten i Italiensk ost i England’
To år senere, havde de haft så stor success, at de kunne overtage en anden Londonbaseret italiensk osteproducent, Milkflower Ltd., som havde produceret italiensk ost siden 1556 på et lille mejere i Pecy Mews, W1.
Efterhånden som osteproduktionen var blevet meget succesfuld, udvidede brødrene også produktionen af italienske pølser i kælderen i Islington, indtil de endelig besluttede sig for at købe et stykke land i Bedford, og bygge deres egen fabrik og lager designet efter deres behov.
Flytningen var fuldtført i 1970, hvor Olympia Food Products leverede til restauranter og de stigende antal pizzeriaer såsvel som til Italienske delikattesser.
Nick Valerio, formand for hvad der i dag er kendt som Valerio’s Olypmia Group, udtaler: ’Jeg tror vi spillede en vigtig rolle i væksten indenfor italienske oste i England. Vi var en de første leverandører til Pizza Express da de åbnede i Wardour Street i 1966 og er stolte af at vi stadig levere vor Mozzarella ost til den dag i i dag.’
I midten af 1970’erne bestilte virksomheden en professionel markedsundersøgelse som ikke kun forudsage en voldsom ekspansion i efterspørgslen efter Mozzarella i England, men den pegede også på behovet for at upgradere forholdenen og automatisere udstyret. Virksomheden investerede voldsomt i et splinternyt mejeri der var udstyret med det meste moderne maskineri og al udstyr i rustfrit stål.
Flere års forsøg inklusiv at finde de rigtige udstyr, gav resultat i slutningen af 1970’erne da virksomheden introducerede revet og terningsformet mozzarella i England.
’Lagre og kontorer blev også etableret i London og Leed, hvilket medførte at Valerios flåde af lastbiler blev udvidet for at kunne levere til catering industrien med en leveringsservice man ikke havde set magen til.’
Valerio brødrene tror på at deres Mozzarella ost er bedre end den der importeres fra Italien, da kvaliteten af mælken i England er meget højere end i Italien, og italienerne producere osten i henhold til originale Italienske teknikker og traditioner.
Andre italienske oste er blevet tilføjet til sortimentet. Virksomhedens Ricotta ost har en stigende popularitet, specielt hos producenter af frisk pasta.
Køddivisionen er og fortsat med at vokse, og udgør nu næsten 30 procent af virksomhedens omsætning. Igen anvendes kun originale italienske opskrifter som ikke afsløres over for nogen andre. Der anvendes kun friske udskæringer af svinekød, aldrig frossen kød. Virksomheden har investeret i moderne produktionsudstyr, der ligesom osteproduktionen giver mulighed for at opfylde de krav der er igennem den nuværende lovgivning og i kravene fra kunderne.
Næsten 85 procent af den producere mængde kød finder vej til pizzeriaer og italienske restauranter over hele Engalnd. Sortimentet omfatter forskellige italienske pølser, pepperoni, coppa, pancetta og ventresca.
Hvad med fremtiden? Valerio’s Olympia Group i en udvidelsesfase med hensyn til deres produktionsfaciliteter udover de nuværende 30.000 sq. Feet. ’Vi har behov for mere plads for at sikre at vi kan forøge produktionen’, udtaler Nicola og han ser successen ved London International Cheese Show som en del af forklaringen på udvidelsen. ’Vi har til en vis grænse holdt lav profil i detailleddet, vi er meget kendte indenfor cateringsektoren hvor der ikke vil være nogen som vil være overrasket over at vor Mozzrella og Ricotta klarede sig så godt. I de uafhængige specialbutikker, specielt italienske butikker, er historien den samme, men udenfor disse ormåder, er vi relativt ukendte.
’Vi tror på at grundet kvaliteten i vore oste nu er blevet bedømt til at være på højde med de bedste, vil andre detailhandelskæder måske vågne op og begynde at vise interesse’, fortsætter Nick. ’Vi har nu et nationalt distributionsnet med depoter i London og Leeds og vore oste anvendes på pizzeriaer i Frankrig, Tyskland og Belgien såvel som i Italien. I der er nogle som stadig ikke er overbevist om at vor Mozzarella og Ricotta er de bedste, skulle de tage at spørge dommerne ved London International Cheese Show.’

Nutiden
Valerio’s Olympia Group er fortsat med at udbygge deres mærkevarer siden ekspansionen i det sidste århundrede, og ved starten på det nye årtusinde har virksomheden udvidet deres produktsortiment, både på en innovativ og forskelligartet måde.
’The Interionational Food Exhibition’ i dette årtusinde blev holdt første gang i den nye Excel Exhibtion bygning i hjertet af London’s Docklands, et stenkast væk fra den berygtede Dome.
Nicola Valerio’s vision og iværkstætterånd så muligheder i lanceringen af Villa Valerio Castelli Romani vine inklusiv Frascati, som beviste sin succes og var samtidig en meget godt supplement til ostene, og blev nydt af mange under udstillingen.
Vin blev tilføjet til sortimentet af drikkevarer sammen med øl og viser sig at være en god investering, uden at gå på kompromis med kvaliteten og som øllen vil den blive købt af mange nydere af god vin.
’Villa Valerio Castelli Romani’ vine er lavet på baggrund af gamle traditioner og kommer de solrige bjerge omkring Rom.
Hvidvinen har en frugtagtig vellugtende aroma og lavet på Trebbiano Toscano, Malvasia di Candia og Malvasia del Lazio druer. Som en lys, frisk og behageligt aromatisk vin, har den en flot farve med en lettere gylden tone. En nydelse at drikke som aperitif, fremragende til hors d’oeuvres, fisk og hvidt kød.
Rødvinen er også frugtig og har en frisk harmonisk og tør undertone. Produceret på duer af sorterne Ciliegiolo, Sangiovese, Cesanese og Montepulciano. Rubinrød i farven med livlige violette genskin. Fremragende til grillet kød, stege, og ost. Skal nydes ung og ved stuetemperatur.
Villa Valerio Fracate hvidvin er produceret på druersorterne Malvasia og Trebbiano, som bliver nøje udvalgt fra de bedste vingåde og lavet til vin med stor omsorg. Det er en elegant tør vin med en intens frugtkarakter. Den er fremragende som aperitif eller serveret sammen med kylling, salat, quiche eller andre lettere velsmagende retter.
Udstillingen overværede ’smagstesten’ på den ny homogeniserede Ricotta Ost. Dens bløde, kraftige og lette struktur blev godt modtaget af mange købere. Aldo Valerio, chefen for osteproduktionen og produktudvikling har holdt dette hemmeligt for at kunne få gold ved ’Cheese Award’, hvilket uheldigvis ikke fandt sted på dette års udstilling. Den var bestemt til at opnå guld, og havde fået det efter anerkendelsen fra puklikum. Virksomheden har mange nye planer på bedding og er ved at gå i gang med yderligere udvidelse som kun kan være gode nyheder.
Valerio’s fortsætter med at efterkomme efterspørgslen fra cateringskæderne over hele landet samt internationalt, med nye kvalitetsprodukter. Man kan kun hæve glasset og skåle på den beskedne start hvorved familien stræbte efter at bringe ’smagen af Italien’ til deres kunder, og på den succes som de har opnået ved hårdt arbejde. Valerio familiens anstrengelse havde båret frugt med det der i dag er en milliard forretning indenfor den italienske fødevareindustri i England. Valerio familiens engagement i deres lokalsamfund i Bedford, Leeds og områder af London er tydelig. Det fortsætter med at bidrage til disse samfund gennem både skabelse af jobs og velgørende formål.

Fremtiden
Planer om en endnu en fabrik på 80.000 aq. Feet i Bedford er på tegnebrættet. Den første fase der koster 4 millioner und, var ved at være færdig ved udgangen af 2001. Den anden faste, der omfatter en investering på 6 millioner pund påbegyndes i 2002.
Investeringen på 10 millioner pund skal give virksomheden fremtidig vækst fra både inudstrien og kundernes efterspørgsel efter varer. Det er forudsigeligt at nye detailhandelsprodukter er på bedding, og de vil blive introduceret på udstillingerne i den nærmeste fremtid.
En undersøgelse udført af Dun & Bradstreet viser at Valerio’s lå i spidsen i en gruppe af 5 tilsvarende virksomheder, og Valerio var placeret bedst. Der er spekulationer i industrien og indikatorer på mulig skred i årene der kommer, men da virksomheden er en førende familieejet virksomhed, vil det nok forblive sådan under succesfulde og overvågne øjne fra formand og iværksætterne Nicola Valerio. Stillet overfor sådan et spørgsmål, vil ildsjælen kendt som Nicola, Nick eller bare Nicky bare smile karismatisk og med hans viden sige ’Hvem kan forudsige fremtiden, i starten var det kun en drøm, det var hårdt arbejde, og alligevel har vi haft vækst, og drømmen er blevet til virkelighed, hvorfor man aldrig må glemme at drømme. Som det er nu er jeg glad for at fortsætte, mit arbejde er mit livs drøm.’
Anden generation af Valerio familien er trådt ind i virksomheden, og har arbejdet sig op samtidig med at de deler Nicola’s drøm med hans brøde og deres børn, mange som i dag er beskæftiget i virksomheden. Børnebørnene vil uden tvivl blive fortalt mangen historie om de store problemer i starten da gåden om ’Valerio’ startede.
Facebook
Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Opret din egen Drinksbog
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 5,0 (4 stemmer)
Siden er blevet set 1.587 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.

Afstemning
Danmarks søer og åer er forurenede, gør Magnus Heunicke nok?
Foreslå nyt svar
Effektiv reklame - klik her